Kau Sahabat,Kau Teman !!

Like Me !!

silalah klik ...

Global Promotion Alliance

to all my beloved frenz...

ari nie kite berjalan sekali,bestkan jalan-jalan sambil bergurau,
tapi lagi best bila korang bg hadiah tue,
tulah hadiah paling aku x bley lupe...
senyuman manis korang...
esok-esok bile ak da xley berjalan,aku nak korang iringi aku,
mase nie aku da x ley pgil korang cam salu...
korang yang kena datang kat aku..
dan mase nie gak aku nak hadiah lagi dari korang,
tapi aku da xnak senyuman korg tue..
aku nak Al-Fatihah...

aku nka korang bacekan utk aku,
sebab aku da xley bace sendiri,
pastu bila ada org letak aku bawah papan,
korang jangan nangis atau cari aku,
sebab aku da x bley tegur korang..
janji ek....


bacelah ngan penuh keikhlasan dan ketulusan hati korang...

kalo ad pape yg terjadi kat aku pasnie,
aku nak korang tau yg aku sgt2 syg korg,
walopun aku byk sakitkan ati korg,
aku tetap anggap korg la kawan yang terbaik yang aku pnh jumpe di atas muka bumi ini..
andainya kita berpisah kelak,
abadikanlah setiap kenangan kita bersama...
aku sgt syg korg.. xtau camne ak nak luahkan ngan perilaku..
cukuplah hanya tuhan yg tau seberapa sygnya ak kat korg...

i love u...
thanx ma frenzs....
love u so much...
Read More..

jika aku jatuh cinta....

Bingkisan Doa

SEKIRANYA KITA CINTA KEPADA MANUSIA,
TAK SEMESTINYA MANUSIA CINTA KEPADA KITA,
TETAPI SEKIRANYA KITA CINTA KEPADA ALLAH,
NESCAYA CINTA ALLAH TIADA PENGHUJUNGNYA.
SEKIRANYA KITA CINTA KEPADA MANUSIA,
KITA AKAN CEMBURU KEPADA ORANG YANG MENCINTAI
ORANG YANG KITA CINTAI,

TETAPI SEKIRANYA KITA CINTA KEPADA ALLAH,
KITA AKAN TURUT MENCINTAI
ORANG YANG MELABUHKAN CINTANYA KEPADA ALLAH JUGA.

YA ALLAH,
ANDAINYA DIA ADALAH JODOH YANG DITETAPKAN
OLEH-MU KEPADAKU,
MAKA CAMPAKKANLAH DALAM HATIKU CINTA KEPADANYA ADALAH
KERANA-MU,
DAN CAMPAKKANLAH DALAM HATINYA,
CINTA KEPADAKU ADALAH KERANA-MU.


NAMUN,
ANDAINYA DIA BUKANLAH JODOH YANG DITETAPKAN OLEH-MU KEPADAKU,
BERIKANLAH KU KEKUATAN AGAR PASRAH DALAM MENGHARUNGI UJIAN,
YANG KAU BERIKAN KEPADAKU.

YA ALLAH,
JIKA AKU JATUH CINTA,
CINTAKANLAH AKU PADA SESEORANG YANG MELABUHKAN CINTANYA PADA-MU, AGAR BERTAMBAH KEKUATANKU UNTUK MENCINTAI-MU.


YA MUHAIMIN,
JIKA AKU JATUH CINTA,
JAGALAH CINTAKU PADANYA AGAR TIDAK MELEBIHI CINTAKU PADA-MU.


YA RABBANA,
JIKA AKU JATUH HATI,
JAGALAH HATIKU PADANYA AGAR TIDAK BERPALING PADA-MU.


YA RABBUL IZZATI,
JIKA AKU RINDU,
RINDUKANLAH AKU PADA SESEORANG YANG MERINDUI SYAHID DI JALAN-MU.
YA ALLAH,
JIKA AKU RINDU,
JAGALAH RINDUKU PADANYA AGAR TIDAK LALAI AKU MERINDUI SYURGA-MU.

YA ALLAH,
JIKA AKU MENIKMATI CINTA KEKASIH-MU,
JANGANLAH KENIKMATAN ITU MELEBIHI KENIKMATAN INDAHNYA BERMUNAJAT DI SEPERTIGA MALAM TERAKHIR-MU

YA ALLAH,
JIKA AKU JATUH HATI PADA KEKASIH-MU,
JANGANLAH BIARKAN AKU TERTATIH DAN TERJATUH DALAM PERJALANAN PANJANG MENYERU MANUSIA KEPADA-MU.


YA ALLAH,
JIKA KAU HALALKAN AKU MERINDUI KEKASIH-MU,
JANGAN BIARKAN AKU MELAMPAUI BATAS SEHINGGA MELUPAKAN AKU PADA CINTA HAKIKI DAN RINDU ABADI HANYA KEPADA-MU.

Mati hanya sekali jadikannya pada jalan Allah,
Read More..

kata-kata yang takkan mungkin terluah..

setiap kali ku mengintai langit,ku melihat dirimu..
ku binggung dan bertanya sendiri...
adakah dirimu tercipta untukku...

setiap kali ku termenung dan terus termenung,
setiap ituah ayat-ayat cintaku bermain dimindaku..
adakah ku mampu meluahkannya padamu atas nama cinta untuk diriku...
ku tak mahu melakukannya,
apa yang ku mahu dirimu jadi milikku dengan ketulusan hatimu..

ku mahu kau tahu,
ku sangat mencintaimu..
ku ingin aku dan dirimu hidup bersama selamanya..
kerna ku tahu cintaku bukan cinta pakai buang...

hak cipta terpelihara 2010..
by : mohd khairi bin mohd rashid
Read More..

biarkanku pergi...

tanggal itu tidak lagi ku ucapkan padamu tarikh perkenalan itu...
sengaja ku lakukannya demi untuk melupakan mu...
aku tidak mahu lagi mengingatimu...
ku bukannya aku ingin menyakiti hatimu..
tapi ku lakukannya demi kebaikan aku dan diriku..

kau adalah yang teristimewa yg pnh ad lam hatiku....
setiap detik dan waktuku memikirkanmu....
setiap kali fikiranku ke arahmu..
setiap itulah rinduku bertandang tanpa pergi...

kau adalah kau..
dan aku adalah aku...
cerita kita mungkin sama tetapi hati kita berbeza...
aku tidak akan mungkin memilikimu..
kerna aku tidak mahu mengotori dirimu...
aku adalah apa yang aku tahu...
jadi itu aku tidak mahu memilikimu..
dan mendekatimu...

andaikan aku bisa memutarkan waktu itu..
aku tidak mahu bertemu denganmu pada waktu itu..
kerna aku tidak mahu terseksa begitu..
amat perih dan pedih aku rasakan kini..
bertepuk sebelah tangan adalah satu cabaran..
dan penantian adalah satau penyiksaan...

andaikan kau tahu apa yang aku tahu...
pastinya kau akan melarikannya dariku..
melarikan perasaanmu,hatimu dan dirimu...
andainya itu terjadi..
aku bersedia menerimanya...

aku ingin kaw tahu...
aku amat menyayangimu...
tapi aku tidak berdaya lakukan apa-apa...
biarlah angin rindu dan wangian kasihmu pergi jauh dari hatiku..
biarlah ku di sini kaw di sana..
anggaplah pertemuan akhirku menjemputmu itu...
menjadi kenangan,pertemuan dan jemputan yg terakhir..

terima kasih padamu yg hadir lam idopku...
aku sgt menghargai kehadiranmu itu...
doaku agar kaw dipertemu dengan yg lebey baik dariku..
aku bukanlah untukmu...

harus nyatakan ku biarkan engkau pergi...
membuatku terpuruk rasa ingin mati...
derita yang menjerat kapan akan berakhir..
hanya kau yang mampu taklukan hatiku...


(telahku cuba menahan air mataku dari mengalir dari mula aku menulis warkah ini tapi akhir aku x berdaya..ianya mengalir jatuh ke pipi ini)
Read More..

ak dan sahabatku


4 ever...
kawan adalah segala-galanya dalam hidup kite..
selain family kawan adalah orang yang selalu kite berkongsi segala cerita suka n duka kita...tanpa kawan hidup ini akan sunyi seperti satu padang pasir yang setiap ari melayangkan debu-debu pasir..

hidup ini akan indah jika kita bersatu hati tanpa rasa syakwasangka...

aku sangat menyayangi rakan-rakan ku...

sahabat andainya ak menyakiti hati kalian selama ini ak mohon sejuta kemaafan atas segalanya..ak hanya lah manusia biasa yg kadang kala leka dalam berbicara lalai dalam melakukan n lemah dalam kebaikan..bimbinglah daku dalam pelukan sahabatmu...tiada kata yang dapat ku luahkannya...hanya iringi doa n sejuta keikhlasan yg dapat ku berikan...
Read More..

secebis perasaan

ari nie kite berjalan sekali,bestkan jalan-jalan sambil bergurau,
tapi lagi best bila korang bg hadiah tue,
tulah hadiah paling aku x bley lupe...
senyuman manis korang...

esok-esok bile ak da xley berjalan,aku nak korang iringi aku,
mase nie aku da x ley pgil korang cam salu...
korang yang kena datang kat aku..
dan mase nie gak aku nak hadiah lagi dari korang,
tapi aku da xnak senyuman korg tue..
aku nak Al-Fatihah...

aku nka korang bacekan utk aku,
sebab aku da xley bace sendiri,
pastu bila ada org letak aku bawah papan,
korang jangan nangis atau cari aku,
sebab aku da x bley tegur korang..
janji ek....


bacelah ngan penuh keikhlasan dan ketulusan hati korang...

kalo ad pape yg terjadi kat aku pasnie,
aku nak korang tau yg aku sgt2 syg korg,
walopun aku byk sakitkan ati korg,
aku tetap anggap korg la kawan yang terbaik yang aku pnh jumpe di atas muka bumi ini..
andainya kita berpisah kelak,
abadikanlah setiap kenangan kita bersama...
aku sgt syg korg.. xtau camne ak nak luahkan ngan perilaku..
cukuplah hanya tuhan yg tau seberapa sygnya ak kat korg...

i love u...
thanx ma frenzs....
love u so much...
Read More..

sekadar renungan

R E N U N G A N:

1) Dari bujang-kahwin No 1 ---- no.2 ----- DLL.

2) Dari pakai moto kap --- kancil-wira --- Honda ---- seterusnye..

3) Badminton ----- Golf ----

4) Rumah sewa---- rumah murah ---rumah teres --- banglow....

5) Technician ----supervisor ----- engineer --- manager...

6) Tv 14' --- 21' --- 29' ---- Home theather...

7) Sg Danga --- Tanjung Leman --- Langkawi ---- Hadnyai --- Bangkok ..

8) Dalam semua segi kita mau kan perubahan kearah yang lebih baik dan glamour...

9) mancing kat parit /longkang ---- sungai --- kolam (bayar punye)---- laut dalam (sewa bot mewah)........ Kalong

....... T E T A P I...

KITA JUGA LUPA......
SEMAKIN BANYAK KITA KECAPI KEJAYAAN, SEMAKIN HAMPIRLAH SAAT KEMATIAN KITA....

DITAKUTI SEMAKIN BERJAYA, KITA SEMAKIN LUPA, SEMUA YANG KITA DAPAT ADALAH PEMBERIAN TUHAN...'ON LOAN'...

SETIAP KALI KITA BUAT ACTION PLAN ATAU BUAT REVISION, BERAPA BANYAKKAH KITA MASUKKAN ITEM-ITEM YANG MEMBAWA KEARAH 'PERSEDIAAN UNTUK MATI'

Umpamanya:

1) tak sembahyang ---- pastikan sembahyang-- -jadikan amalan.....

2) banyak maksiat ----- kurangkan ----- hapuskan...

3) Bangi ---- Madinah ---- Mekah---

4) sedekah RM1.00 ---- RM10.00 --- RM100..00/

5) sembahyang dirumah --- sembahyang di surau/masjid. ....

6) 5 jam sehari menonton TV ----- 3 jam TV & 2 jam majlis ILMU.....

7) 3 jam baca suratkabar/majalah /internet ----- 2 jam majalah/surat khabar/internet & 1 jam membaca AL QURAN /selawat , zikir.

8) Apa-apa aktiviti yang hasilnya adalah untuk AKHIRAT.

Tetapi apa yang banyak berlaku pada ZAMAN AKHIR ini ialah PERSONAL improvement banyak kepada kearah KEDUNIAAN SEMATA. Perkara berkaitan
AKHIRAT slowly di ketepikan... . .

Contohnya:

Kalau dulu rajin dan tak tinggal 5 waktu, tetapi beransur-ansur. .......

Kalau dulu tak kenal DANGDUT/KARAOKE. .. bila tuhan beri kenaikan pangkat & gaji lebih benda seperti ni dah jadi biasa... Macam macam lagi yang kita pun sedia maklum dan tahu... malah berlaku dikalangan ahli keluarga kita, jiran, rakan-rakan, DLL. Jadi samalah kita membuat BALANCE ACTION PLAN, BALANCE OBJECTIVE & TARGET dan BALANCE IMPROVEMENT.

Tuhan beri semua makhluk didunia ini 24 jam sehari, tiadalah seorang pun yang mendapat kurang atau lebih barang sesaat pun... Tuhan juga memberi kita peluang untuk menggunakan masa yang ada untuk di manafaatkan. ..
Read More..

sekilas pandang

Apa yang kita alami demi teman kadang-kadang melelahkan
dan menjengkelkan, tetapi itulah yang membuat persahabatan
mempunyai nilai yang indah.

Persahabatan sering menyuguhkan beberapa cobaan, tetapi
persahabatan sejati bisa mengatasi cobaan itu bahkan
bertumbuh bersama karenanya…

Persahabatan tidak terjalin secara otomatis tetapi
membutuhkan proses yang panjang seperti besi menajamkanbesi,
demikianlah sahabat menajamkan sahabatnya. Persahabatan
diwarnai dengan berbagai pengalaman suka dan duka, dihibur-disakiti,
diperhatikan-dikecewakan, didengar-diabaikan, dibantu-ditolak,
namun semua ini tidak pernah sengaja dilakukan
dengan tujuan kebencian.

Seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan
untuk menghindari perselisihan, justru karena kasihnya
ia memberanikan diri menegur apa adanya.

Sahabat tidak pernah membungkus pukulan dengan ciuman,
tetapi menyatakan apa yang amat menyakitkan
dengan tujuan sahabatnya mau berubah.

Proses dari teman menjadi sahabat membutuhkan usaha
pemeliharaan dari kesetiaan, tetapi bukan pada saat kita
membutuhkan bantuan barulah kita memiliki motivasi
mencari perhatian, pertolongan dan pernyataaan kasih
dari orang lain, tetapi justru ia beriinisiatif memberikan
dan mewujudkan apa yang dibutuhkan oleh sahabatnya.

Kerinduannya adalah menjadi bagian dari kehidupan sahabatnya,
karena tidak ada persahabatan yang diawali dengan sikap egoistis.
Semua orang pasti membutuhkan sahabat sejati,
namun tidak semua orang berhasil mendapatkannya.
Banyak pula orang yang telah menikmati indahnya persahabatan, namun
ada juga yang begitu hancur karena dikhianati sahabatnya.

Beberapa hal seringkali menjadi penghancur
persahabatan antara lain :
1. Masalah bisnis UUD (Ujung-Ujungnya Duit)
2. Ketidakterbukaan
3. Kehilangan kepercayaan
4. Perubahan perasaan antar lawan jenis
5. Ketidaksetiaan.
Tetapi penghancur persahabatan ini telah berhasil dipatahkan
oleh sahabat-sahabat yang teruji kesejatian motivasinya.

Renungkan :
**Mempunyai satu sahabat sejati lebih berharga dari seribu teman yang mementingkan diri sendiri
“Dalam masa kejayaan, teman2 mengenal kita. Dalam kesengsaraan, kita mengenal teman2 kita.”**
Read More..

aku,dia dan kamu

sejak dua menjak nie aku berada dalam mood aku,dia dan kamu...knape ek???...
aku adalah seorang insan biasa yang punya jiwa dan cinta di hati...
kau datang tika aku memerlukn cinta di hati..
dan kamu menjelma tika aku dan dia tidak lagi bersama...

aku dan dia pernah bersatu dan bersama..walaupun seketika cuma tapi aku amat menyayangi dia...
perpisahan itu terjadi mungkin atas ketidak sefahaman keduanya...
aku cuba melupakan kenangan itu,dan setelah itu kamu menjelma di hadapan membuka hati aku yang telah lama lara...kamu sangat istimewa di hati aku..aku memerlukan kamu untuk aku mencari kebenaran cinta suci..kamu telah membuka kotak fikiran ku tentang cinta yang selama ini kabur di mataku...

kamu memberiku pertunjuk untuk ak menghargai finta dan ksih sayang...
aku yang dulu sewaktu bersama dia tidak menghiraukan cinta antara kami tapi kini dapat merasakan cinta apabila aku mengenali kamu..

AKU:
insan yang punya harga diri
punya rasa cinta
punya keinginan untuk dicintai
punya keinginan untuk menyintai
punya segalanya

DIA:
insan yang pernah aku syangi
insan yang pernah menyayangiku
insan yang telah membuka pintu hatiku
insan yang telah mengajar ak erti sebenar cinta
erti kekuatan diri
dan erti menghargai setiap perhubungan

dan KAMU:
insan yang terlalu istimewa bagi ku..
insan yang sekarang ini sentiasa menjadi sebutan di bibirku
insan yang sentiasa berada dalam ingatan ku
setiap detik,saat,masaa
insan yang mengajar ak erti menghargai cinta,
erti menghargai kasih sayang,
erti menghargai diri
dan erti sebenar lumrah kehidupan dan cinta...
dan kamu juga telah banyak memberi semangat dan kekuatan padaku..


DAn AKU inginkan kebahagian yang selama ini aku cari untuk mengubah hidupku ke arah yang lebey baik dan dalam keadaan kegembiraan...jika bukan jodoh aku bersama dia atau kamu..cukupnya kita hanya akan menjadi kawan sehingga ke akhir usia kita dan aku berdoa kepadaNYA agar pertemukan aku dengan insan yang betol2 mencintai dan menyayangi aku sepenuh hati dan menerima seadanya aku...
Read More..

adakah ini yg di namakan cinta??

setiap kali ku mengintai langit,ku melihat dirimu..
ku binggung dan bertanya sendiri...
adakah dirimu tercipta untukku...

setiap kali ku termenung dan terus termenung,
setiap ituah ayat-ayat cintaku bermain dimindaku..
adakah ku mampu meluahkannya padamu atas nama cinta untuk diriku...
ku tak mahu melakukannya,
apa yang ku mahu dirimu jadi milikku dengan ketulusan hatimu..

ku mahu kau tahu,
ku sangat mencintaimu..
ku ingin aku dan dirimu hidup bersama selamanya..
kerna ku tahu cintaku bukan cinta pakai buang...
Read More..

Chat Room...