Kau Sahabat,Kau Teman !!

Like Me !!

silalah klik ...

Global Promotion Alliance

KENAPE SAYE SUKE SITI SAFIYAH PUNYE CONTEST

kisah ku bermula bila mana aku sedang berbelogger sambil berchatting ngan kengkawan kat BCR n bebelog walking sengsongsang sengsorang meng"usha" belog2 kengkawan yang cantek...sedang leka n begitu asyik aku bebelog walking tetibe aku nampak la satu belog minah nie..nak cakap belog die nie cantek xde la sangat tapi bley la tahan kepandaiannya bebelogging..aku terpaut n tersangkut serta tergayut cam monyet bile aku terbace n terpandang pade link contest "kenape saye suke Siti Safiyyah Punye Contest".korg nak taw x nape aku suke sangat contest minah nie??...aci x law aku xnka gtau?..huhu,xde la aku gurau je..kk,bia aku stori molli kat korg ek..

fes skali bile aku bukak je link contest nie,aku rase cam teruje je ngan contest n ganjaran yang bakal diterima bagi para pemenang..fes time gak aku bace entri contest nie adelah lepas aku baru je siap paste new BCR chat room kat belog aku..stat dari tue la aku kenal Redzuan-Ridz (RR) , Abdul Farique (AF) , Mr. Kerro (MK) n sape agi of cos la owner contest nie an yang cun mencelun melecun Siti Saffiyah (SS). Aku ingatkan dorang nie sombunk taw coz aku ase cam terabai je bile aku mule-mule chat kat BCR. Dorg 4 org nie asyik chat berempat jerk..kecik ati aku taw x..sedey je ase.. nak terpekik tercolong terlolong je taw... orang fes yg jadi kawan aku kat BCR nie adelah SS. Aku ase best kawan ngan die nie coz die sorang yang peramah n baik. Banyak gak die terangkan kat aku sal BCR n belog nie.. tak terucak terucap asenye kate2 terima kasih cinta kat die tue.maklumlah orang yang peramah nie sentiase nak tolong n bantu org kan. Sejak dari tue la aku ase ngan closed sangat ngan SS nie..bagaikan isi ngan kuku..ceh,gitu kan...setiap kali aku in BCR aku chat ngan die je..coz aku x taw nak chat ngan sape,nak chat ngan RR,MK, n AF segan. Al-maklumlah aku dak baru lam BCR nie. Dorg da lame,da femes seantero belog nie. Mane la nak tegur dak2 baru n x femes cam aku nie kan. Aku ase dorg sombunk skit lagi2 si MK tue...xnak tgor pun aku...aku agak segan nak tegur org2 yg femes nie.t x pasal2 kene sound.

Terase panjang la lak stori molli aku nie kan,korg yg bace nie x terase bosan ker...huhu..xpe2,nak dipendekkan cerita. Adelah one day tue sewaktu aku in BCR dorg 4 nie ngah mem”busy”kan diri dorg ngan pomote contest nie.mase tue aku agak heran la kan nape la sume nak pomote link yg same,then aku pun tanye la “nape korg nie,pomote link yang same”..tetibe masuk la sorang mamat nie(MK) :

Mk : “laa,ko xtaw ke skunk nie da heboh satu dunia sal contest nie,ko nie kambat lambat la QQ”.
Qq : “la,mane la aku nak taw law aku pun baru masok BCR nie..”
Mk : “hah,da2,skunk nie ko klik link tue,then bace ye,law x paham t tanye aku”
Qq : “okai.”

Aku pun meng”usha” la contest tue. Sejak dari tue aku pun jadi baik ngan MK.

Sal RR lak : aku salu tanye die cam2,fes2 takot gak nak tnye yela ne taw kene marah ke or die x suke ke kan,tp feedback yg aku dpt: die x prnh mrh n sentiase bg tunjuk ajar.lagi aku teruje ngan die bile mane die buat satu entri untuk aku mase aku minx die xplain kan sal nuffnang..stat dari tue la kami salu chat kat FB n ber”keep” in sentuh kat BCR..

Owh sal AF lak : bile mane kamii chat2 kat BCR nie,chat2 sambil garu-garu gurau-gurau manje,,hahahha..manje la sangat..dari situ kami chat n trus ber”chatting” sampe satu mase die nak wat header utk aku..wah agak terkejut sorg belogger femes nak wat kan aku header....

Selame 5 hari aku berchatting kat BCR nie,aku dapat rasekan kemesraan n kegembiraan bile aku berchat ngan dorg 4 nie yg kepale agak gile2...Persahabatan kami terjalin hingga ke hari ini..aku ase da cukup kot cite nie,t bosan lak korg bace,pape pun aku sangat suke kawan ngan dorg n sangat teruja ngan contest nie dan last skali aku nak cakap Ternyata rupa-rupanya AbdulFarique, Redzuan-ridz dan Mr. Kerro tidaklah seperti yang SitiSafiyyah bayangkan.

Pengajaran :
1. Jangan menilai seseorang itu sombunk jika kita tidak mengenali hati budi mereka terlebih dulu,cam mat syaleh salu cakap “don’t judge a book by its cover”.
2. Seorang belogger femes tue x semestinya sombunk taw.



fariqscorpio
Lurim
Farah

6 comments:

  1. haha...aku sombong?? :terkerzut: haha..ok2 prmohonan diterima..hehe

    ReplyDelete
  2. gilastats : salam perkenalan gak

    ReplyDelete
  3. MK : tu mule-mule kenal la...skunk x lagi

    ReplyDelete
  4. :pukul: owh...aku xdpt derr notification...jd xtau de blasn..huhuh :malu:

    ReplyDelete
  5. :bunuh : mane aku taw derr..ko x gtau aku... uwaa :lari sambil nangis

    ReplyDelete

Chat Room...