Kau Sahabat,Kau Teman !!

Like Me !!

silalah klik ...

Global Promotion Alliance

Pasti merindui ...

Assalamualaikum sume .. salam readers .. wahh , lamenye blog aku nie berhabuk .. da lame x update blog yg sangat cantek nie (wah cantek ke .. hehe ..) .. hope sume kengkawan haku nie sihat sentiase la yer ..


Diam tak diam da hampir ke penamat da perjalanan aku sebagai student Diploma Medical Lab Technology .. Hari ni last day da aku praktikal .. pelbagai kisah dan kesulitan aku lalui .. dari 1 april 2011 sehingga la 23 februari 2012 .. perjalanan telah aku lalui hampir ke hujung negeri kelantan di mana aku menjalani latihan praktikal di klinik kesihatan jeli untuk fes posting .. di situ telah banyak aku lalui pelbagai ranjau .. aku masih mengingati di mana hari pertama sampai di homestay kolej di sana , aku bersama seorang rakan jalan kaki mencari makanan .. apa yang aku tidak bole lupa pada hari itu , kami hanya berbekalkan sebungkuk roti gardeniar (betul ke ejaan ni ^_^) , setin susu marigold dan air masak .. itulah kali pertama sepanjang 20 tahun aku hidup aku makan macam tu untuk masa dua hari ... fes tyme in my live stay kat kawasan org asli ... bagi aku seronok tinggal di jeli jika ade transport sendiri .. jeli penuh dengan suasana kg yg fresh .. jika diimbau kembali masih tergiang saat pertama aku posting .. pelbagai karenah pesakit yang ada ... dari sekecil bayi hinggalah sebesar golongan emas (60tahun keatas) .. walau pape pun : bak kata org "kesenangan datangnya dari kepayahan rintangan hidup" ..

kenangan terindah ditambah lagi apabila aku dihantar ke Hospital pasir mas sebagai tempat posting kedua .. suasana kerja berbeda dari sebelumnya .. suasana yang sangat happening & enjoyable .. aku masi ingat saat pertama kali membantu kakak PPK memberikan makanan kepada pesakit dalam wab .. itulah kali pertama aku melakukannya .. staf hospital yang sporting .. banyak benda yang aku belajar dari mereka .. tak terhitung betapa besarnya nilai ilmu yang telah mereka curahkan kepadaku .. hanya ucapan terima kasih yang mampu aku luahkan .. semoga Allah merahmati kalian ...

perkara yang aku tak akan bole lupakan ialah apabila aku melawat pesakit psikatarik di wad psikatarik hospital raja perempuan zainab II , Kota Bharu , Kelantan .. itulah kali pertama aku berinteraksi dengan pesakit-pesakit psikatarik .. pelbagai rasa ada , kesian ada , lucu ada pendek kata sume la ... kita tak bole hina mereka atau sisihkan mereka . . mereka pun manusia biasa sperti kita .. bukan pinta mereka begitu tapi keadaan yang menjadikannya begitu ...

kini,hari ini (23 Feb 2012) tamatlah semua kenangan dan suka duka ... aku pasti akan merindui segalanya .. kenangan bersama kengkawan kelas amatlah banyak ... suka duka bersama .. gelak tawa akan terhenti saat berakhirnya bunyian "ting-berhenti" , tamatlah kisah MLT APR09 dan tamatlah sesi menjawab kertas soalan terakhir final exam semester 6 ...

suda adat manusia bertemu dan berpisah .. semoga ianya akan tersemat disanubari kita sume .. i love all of u guys ... semoga berjumpa lagi .. InsyaAllah if Allah will ... semoga berjaya di dunia dan akhirat .. amin ..

1 comment:

  1. salam ziarah jemput lawat disini dan dapatkan barangan muslimah dan koleksi buku2 menarik dr ustaz riduan serta hadiah istimewa.semoga mendapat manfaatnya~ :)
    http://e-storebasyirah.blogspot.com/p/pembukaan-e-store-basyirah.html

    ReplyDelete

Chat Room...