Kau Sahabat,Kau Teman !!

Like Me !!

silalah klik ...

Global Promotion Alliance

Aku kembali LaGI !

Assalamualaikum . Salam readers sume . Perghh ! almost bout 3 month aku x hupdate belog nie . berhabuk . sensawang sume penuh . pendek kate bak uma antu sudeh . huhu . da x macam dulu . skunk nie slow skit bebelog nie . mane x nyer sebuk berFB n berTweet jek . Haish nie la kalo terlalu taksub kan . wah taksub . gile statement . korang sume pe kabo ? hope sume sesehat jek ek . kini , aku kembali just nak mention yg aku still ade lam belog nie . Now , aku x abes blajo . duk memerap jek kat uma . maleh nor nak cari koje . mane x nyer . frustrated kot . wah betoi ke ayat nie . Aritu after abes blajo aku keje la kat Courts Mammoth as Sales Assistant . Then aku quit la sebab dapat tawaran untuk sertai kursus pramugara . (nak jadik steward katenyer. fefeling awak dania la konon . hahahaha ) . Then aku x pergi sebab tarikh yang sepatutnya aku join kursus tue di awalkan . yang tu xpe di awalkan . yg nie tak ok . da la wat last minutes call . then suh aku pergi KL esoknya . untuk registration kali ke-2 .

imbas kembali (Perbualan telefon) :
*satu petang di hari jumaat , jam 5 petang .

transair (name company tue) : Assalamualaikum . bole saya cakap ngan En. Khairi ?.
aku : ye saye . nie siapa .
transair : saya dari transair aviation academic nak bagi tau encik bole x datang ke ofis kami esok untuk kursus tu ?
aku : hah ! esok ?. kenape ? kan i choose nak attend kursus tu kat k.terengganu ?
transair : tak actually . kite da tukar . so encik datang ke x ?
aku : tak .
transair : takpe encik fikir dulu then kol sye balik .
aku : no . i da fikir . how i nak attend kursus u . da la u call i last minutes . rushing u know . i  nak wat preparation tue sume . xpela i x jadi nak attend .
transair : ok . assalamualaikum .

itulah antara perbualannyer . panas jek wase ati nie . dah la tue parents lak sume tanye nape tolak tawaran tue . aku diam jek . pas tue cam meroyan jap . 3 ari x kua uma . duk lam bilik . makan tido . nangis . pendek kate sume ade la . gile x frust . sape x nak jadi steward . plus aku x attend kursus tue sbb aku x yakin nan diri aku nie hah . not ready yet actually . so dats y aku rejected . kenkawan sume marah aku x attend . haish . nak wat camne . tapi aku thanx kat sume yg bg support . thanx kat mak abah .  kenkawan . sume lah . sayang korang .

kini aku tak sedih lagi . i build up myself to be strong n find another work . hope dapat la keje pas nie . so sebagai motivation . fikir sebelum anda buat keputusan . macam aku kecewa x sudah . tp kene ingat jugak . kekecewaan tue pasti ade lam setiap kehidupan manusia . just bersedia untuk kuatkan diri dalam setiap ape yang berlaku dan bakal berlaku . ok la uols . rasenyer nie je kot aku nak share . sila2 la mengomen yek . btw . jgn lupe add kat aku yek  :

FB : Qarl Qhairiey / mohdqhairiey@gmail.com
tweet : @QarlQhairiey
skype : khairi_booduck_smart
ym : smartscout@rocketmail.com

jangan lupe like fan page aku yek : Qarl Qhairiey Official FanPage (search jek.jumpe nye)

ok la . kbai sume . Assalamualaikum . ceriakan dirimu teman ^_^

No comments:

Post a Comment

Chat Room...