Kau Sahabat,Kau Teman !!

Like Me !!

silalah klik ...

Global Promotion Alliance

ketentuan & ketetapan

Assalamualaikum . Salam readers . thanx God im still alive . God give me the sense of breathness . ape yang tertulis sudah menjadi suratan . setiap kejadian . setiap ketetapan semua Allah tentukan . kita sekadar manusia biasa dan hambaNYA yang kerdil hanya mampu berserah atas segala apa  yang berlaku . Allah sentiasa memberikan yan terbaik untuk kita hanya kita sahaja yang mampu untuk menjadikan ia sesuatu yang lebih baik atau membawanya ke arah keburukkan . wah da macam ape ayatkan . da la xmo nak bicara banyak . yang aku nak ceritakan berkaitan jodoh .

setiap kita mesti inginkan jodoh yang terbaik untuk diri kita . tetibe teringat satu perbualan aku ngan mak aku lam kete . dah lame la nie . about a year ago i think . dah lupa time tue cite sal ape sebab banyak sangat beborak yang aku ingat ayat nie je yang kua dari mulut aku . "tak kisah lau kawen ngan orang da ngandungkan anak luar nikah. janji kawen sebab da jodoh". spontan je aku cakap camtu . tapi kan , bile aku fikir balik . aku rasa tak salah . aku tak cakap aku mulia . mungkin kalo jodoh aku ngan pompuan camtu aku kene terima jelah sebab aku tau aku sape . aku x baik . tak sempurna dan aku x layak untuk dapat perempuan yang baik lagi suci . da jodoh terimalah sebab tu yang Allah da tetapkan untuk aku . plus aku dapat pulak sorang anak walaupun bukan darah daging aku . bagi aku . anak tu x salah . dan perempuan tu jadi camtu sebab kisah silam dia . semua orang ade kisah silam masing2 kan . just forget it n accept the reality now .
camtu gak skunk mungkin ade hikmah nape aku putus ngan dia dulu . tak dinafikan dia seorang perempuan yang baik . sopan dan salu ade kat sebelah aku walau ape jua keadaan sekalipun . walau susah senang . dia tetap ade . sangat sempurna bagi aku . mungkin atas beberapa faktor . jodoh kite orang x kemana . aku putuskan dia secara baik . aku x kan bole lupe saat aku putuskan die buat kali terakhir . walau berat ati aku time tu tapi aku terpakse . aku salah time tue dan aku x sanggup nak lukakan ati die lagi . satu kenangan terindah waktu tu walaupun untuk sekejap . 

baru2 nie , aku terima jemputan pertunangan die ngan kekasih hati die . walaupun time tue ade perasaan hampa tapi aku kene terima sebab mungkin tue jodoh die kan . ade hikmah nape sume nie aku alami . nie sebahagian dari ujian Allah untuk aku . aku hanya mampu berdoa je untuk kebahagiaan die . semoga sampai ke jinjang pelamin . saye doakan yang terbaik untuk awak . terima kasih pernah ada lam ati saye dulu . saye hargai awak . maafkan atas kesalahan saye dulu . thanx awak . ^^,

No comments:

Post a Comment

Chat Room...